031009

MMmmMMMMMmmMMMm
Ligger i sängen och fryser fortfarande efter dykningen i morse.. Hampus kom och hämtade mig vid halv 7 och sen körde vi in till stan snackade med de andra och körde den ut till kullaberg. Direkt när vi kom fram skulle vi byta om till våra dykardräckter. Jag och Sandra gick iväg en bit och började sen ta av alla varma kläder och sen slet vi med att få på några igen. Men väl klara så var dräckterna på och faktistkt varma. Så vi började fixa utrustningen
och sen var vi i vattnet! Kallt och jäkligt var det, haha jag och Sandra skrek hur kallt det var när de nådde till magen! Vi simmade ut en bit och sen började vi vår nerdyking.. Gjorde massa övningar nere vid 5 meter, dock fick jag dampet en gång under ytan. Jag skulle ta av mig dykglasögona och sen sätta på mig de igen. Men trycket mot nästa utan skydd gjorde de jäkligt svårt att andas för jag hade hela tiden andas både genom regulatorn och näsan. Men nu fick jag ej luft. så jag började röra mig framoch tillbaka och fick simma snabbt och ja smidigt? upp till ytan igen. Men vi var iaf klara runt 11 tiden då nästa grupp kom.
Bestämde med Sandra att vi skulle iväg till My för att  hämta lite grejer.. Men vi kunde inte komma hem och enda lösningen på hemgång var Jeanette. Så ja det blev den läskigaste bilresan hemåt dådå. Överkorsningar av rundeller och körningar mot rött men vi var ju lunga? Galet!

Men nu ska jag ta mig en rejäl varmdusch så jag får tillbaka lite värme uti kroppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0