torsdag, fredag & lördag festival

torsdag;

Jag & frida stack ner till stranden för att sola lite, men det var nästan för varmt & tråkigt att kigga där så det blev cykling hemåt nästan direkt. Då jag gjorde vid mig  för att senare sticka ner till festivalen.

Idag va det dags för helsingborgfestivalen, & för en gång skulle är man hemma när den är. Jag, sandra, frida, mathilda & sandras pojkvän tog bussen ner till stan vid nio och gick av lite efter knutpunkten, då vi skildets åt, & jag frida gick ner emot den stora scenen för att träffa adam 6 dem :) senare gik vi upp emot kärnan där vi skulle möta upp, nicklas, jj, jeppe & robin. vi stannade där ett tag 6 senare gick vi ner emot festivalen med dem, in till knutpunkten för att äta & sen ner till mange smith, stavning? inget speciellt alls, där träffade vi pp & tommy så vi stack ner till gröningen med dem & tog det lungt där ett tag, när det senare började bli kallt, så gick vi neremot krutpunkten & senare till mäster palms plats. där vi åkte hem :)

fredag;

Jag & frida cyklade ner till råå strand & mötte upp robin som vi la oss vid, senare kom även jj & jeppe. Men frida stack nästan direkt när de kommit, för ett möte, vid tre. även robin stack någon halvtinme senare 6  jag, jj & jeppe stannade kvar 6 badade 6 solade nästan till fem. Cyklade senare hem 6 nu har jag nyss ätit & gjort vid mig för festivalen ikväll.

Nere på festivalen träffade vi jj, jeppe & robin & gick runder med dem, senare stötte vi på ted, rufus, affe, linne med flera. vi stannde ett tag med dem & följde med dem, senare vid halv ett bestämde sig jj & jeppe för att drahemåt då robin stuckit tidigare. så jag 6 frida ingde upp ted & de igen, & gick emot gröningen, men vid två funderade vi på att sticka hem så vi begav oss emot bussen, & sedan tog vi den med inte så nykter albin.

lördag;

Dagen började ganska segt med upång vid ett, frukost 6 senare tv, men det blev ner till helsingborgsfestivalen även denna kväll, jag & min familj cyklade hem till my. Vi åt & gjorde sedan vi oss, så jag & my stack ner till linda för förfest, vi stack senare ner till fesvivalen, det blev trögt för halva gänget var onyktra, (y) men efter lite långsamt gående i hela stan så möter jag sebastian, vid gröniongen & går senare med honom & hans väner istället. klockan närmade sig halv tolv då jag skulle träffa frida vid tivoli, så vi gick dit o mötta henne, 6 fia. Senare gick jag, frida6 fia till knutpunkten & lämnade fia vid bussen, senare träffade jag & frida jj, jeppe, och vitting vid bungyjumpen? där de väntade tills en vän till de skulle hoppa. senare vid lite i två möter vi upp med my, linnea,olivia & även johan. & går till bussen. Jag & my stack hem till henne & tog det lungt & senare cyklade jag hemåt vid tre-tiden.

Monday

Stiger upp vid halv ett idag, dagen börjar med frukost & sen in till stan vi tre för att fika med sandra stack först in till mezo 6 satte oss där ute & tog varisin smothie. Satt där & snacka ett tag efteråt stack vi neråt krutpunkten 6 måtte upp jasmine & en annna tjej, som vi stack pp till Mc Donalds med (: senare kom jasmines buss & vi andra beslöt oss också för att dra oss hemåt.

Nu har jag nyss kommit hem från ett biobesök klockan är kvart över ett, såg mamma mia med frida & sandra. riktigt bra film, lite behaglig & sådant. Jag & nu snart är det väll dags att sova, kolla lite avsnitt & försöka bli trött kanske, HERÅÅ

Hos ludde, lördag

Idag var det fest hos ludde nilsson. :) kom dit ungefär klockan halv tio,l där var ju inte mycket folk, kanske fem killar & två tjejer, men vi satte igång det hela, sen bjöds det även dit flera folk d det blev roligare. Men stannade inte där länge, drog väll hem vid ett som de flesta andra, kom he la mig o kollade desperte housewives till klockan två, då jag bestämde mig för att sova men slutade med att jag ändå låg uppe till klockan 5-6.

lycka

Nu har nästan en hel vecka gått sen en massa folk begav sig emot gothia, & måste säga att här i helsingborg har det varit mer än tomt.  Det har inte hänt mycket under denna veckan, har varit på väla & ikea & handlat saker till mitt rum &  hittade en cd-spelare med ipod spelare i sig, som jag direkt fastnade för så, jag beslöt mig för tt köpa den, om man ska säga typiskt nog eller om det var tur, så hade de bara de exemplatet kvar, den hade funnits i högst två veckor men var redan slut i hela skåne. Men jag tog tillslut utställningsexet & fick den 500 kronor billigare! :)

Det enda som egentligen fattades var ju bara en ipod, men en sån dök upp här hemma idag (y) en ipod nano, en silvrig en den kommerjag nog tillbringa en del tid med nu framöver! Men sen kommer frida även också hem imorgon, så får se om jag ska träffa henne elelr hur det blir, vi får iaf franssons familjen på besök & jag behöver en anledning till att inte vara kvar i huset så kom med förslag tack (:

Hos sebastian

Ja, igår stack jag till sebastian, för att fira hans födelsedag med fest! :) Det kom rätt mycket folk & trevligt folk man inte kände sen tidigare alltid uppskattat! Det blev badande i hans pool med mera. Dock badade inte jag men blev halvblöt ändå, tack vare rikard tack du!  men iaf, så hade vi en trevlig kväll då jag & frida cyklade hem lite över två. -cabron-

red hot chili peppers - cabron

Fredag

Idag gick vi upp vid åtta, vid tog bilen in till stan där vi gick på båten, väl framme i Danmark tog vi tåget in till köpenhamn, de var menar som ett tivoli besök med det blev vanring längs gågatorna istället! och ja, jag köpte ingenting faktist hittade dock ett par riktigt fina skor, som jagkommer sätta in på bild på så småningom. Bruna sandaler, hägklackade, men ja 500 danska, typ då som 800 svenska, & var inte riktigt säker fanns dock bara ett par kvar, 38, min storlek, liksom.Men vi stack därifrån senare vid fyra, in till tivolit & j åkte ialafall en karusell, radiobilarna! haha tycker dock inte det är roligt längre, gör typ bara ont när man krockar, haha typ känslig.

Nu ikväll ska jag hem till sebastian som fyllde 17 igår! grattis igen, ja ska iafall dit och fira honom med andra folk, det kommer mer om hur det var imorgon! :)

Gårdagen & idag

Jag blev väll väckt av mina kusiner som nu kommit ner från Göteberg, de komemr hem till oss för att äta frulle. Efter det stannar vi här ett tag och umgås & sen sticker vi till min farmor för att äta lite till elelr alla förutom jag ;p. Sen är det ut til golfbanan. Vi började med att öva lite slag & senare gav vi oss ut på golfbanan.

På kvällen blev man bjuden till jocke, bodde tursamt här på eskilsminne :) så jag & frida mötte upp linnea och hennes kompis & gick sedan till jocke. Väl hos jocke var vi runt 15 personer då vi kom dit, & där var inte mycket liv, sen är det int elika roligt när man inte är peppad totalt. Men ialafall så kom där senare fler folk & det blev helt okej, men jag & frida drog oss ändå hemåt redan vid halv ett. -ska du till gothia?-

Idag har jag först träffat kajsa, blir inte ofta nuförtiden men lltid lika rolit varje gång, snackat ut & allt sånt so behövs. Senare vid två-tiden träffade jag frida & vi begav oss mot linn, ja väl inne hos linn snackade vi & skrattade haha ja, lite åt detta speciellt:

klockan 16:15: ja asså kan vi träffas klockan fem?
klockan 16:17 jaja
klockan 16:47: duuu, jag hinner inte träffas längre, vårat snack har dragit ut över tiden. sorry
klockan 16:49 va? men vi skulle ju inte ens träffas förren klockan fem?

lite komiskt. ja antar att man måste vatt där,& vetat vem personen vi pratade med är :)

Men nu ikväll ska jag iafall träffa frida, hon kommer väll om tiio minuter ungefär, antagligen med pp & tommy. fuunnnny

Måndag

Vaknade upp vid halv tio, dagen till tältning, regnade rätt mycket igår så att det regnade in i tältet & så, men det gick, mysigt med regn asså. Sen vid lite i ett tog jag & frida bussen ner till stan, där möter vi upp tommy, pp & kevin, & tar bussen tillsammans med dem upp till väla. Där jag hittade den bikinin jag letat efter & den köptes! Vi stannade där till halv sex ungefär, då vi alla bog bussen hemåt. Jag stack in till frida & hämtade mina saker & cyklade hemåt. -så sjuk-

Väla & Tältning

Stack neråtväla idag tsm med frida, där vid gick ett tag, hittade ifs en väska & två tröjor. Vid halvfem-tiden stack vid hemåt & nu är det snart dags för tältning. Vet inte riktigt vilka vi blir, men troligtsvis, jag,frida,tommy,pp & kevin :) pusss va

Konfirmation

Idag var det dags för sara att konfirmeras, sticker till kyrkan vid halv elva & själva "föreställningen" började vid elva. Vid halv ett tar vi bilden hemmåt mot sara och äter och umgås med nästan fyrtio människor, men sticker hem vid fem-tiden för att vila här hemma &stack sedan dit vid åttatiden igen & stannade där resten av kvällen..

Torsdag+Fredag

torsdag:

Idag var det förvånadsvärt bra väder, så idag cyklade jag & frida ner emot råå vallar. Väl nere på råå, träffade vi pp & albin som la oss vid oss och även sebastian j. Sen badades det & solades fram till halv fem, då jag, frida, pp & albin cyklade hem tillsammans.

fredag:

vid halv ett-tiden ringer jag frida och vi bestämmer oss för att cykla till stranden även om vädret inte var skinande. där nere träffar vi niklas, robin, joel, jonis och några andra killar som vi umgås lite smått med. vi badade, solade och åt glass. :) väldigt härligt. ikväll blir det förmodligen grillning på stranden med några :)
....
som sagt, blev det stranden på kvällen med frida, sandra, jennifer & elin. men eftersom vi inte orkade sätta på grillen så blev det inget grillande. utan vi snackade och åt godis istället. åkte hem vid halv elva tiden för det blev ganska kallt. jag & frida stack hem till henne och spelade&sjöng!

Sterio

Vilken ska man välja?

antagligen:

Klicka för att se större bild

Philips MCD 716
HiFi-system med DVD-uppspelning, 2x 100W, spelar Divx, Mp3, WMA, Jpeg m m. USB-ingång. 2.729:-

eller:

Klicka för att se större bild

Philips BTM-630
Mikro Hi-Fi med Ipod-docka, USB-ingång och Bluetooth. CD-spelare och FM-radio med förval  2.869:-