översikt

Veckan har gått snabbt, den började i måndags med skola, dock bara matt. för sen var det dags för oss att åka till Rinkaby! Bussen lämnade vid halv ett, och vid tretiden var vi framme. Vi packade in våra saker och senare var det information och rundvanring innan första dagen var avklarad. Andra dagen hade vi delats in i grupper och åkte då ivåg med den på en speciell övning. Idag skulle vi agera cevila i en bild och försöka ta oss förbi militärer osm skulle kolla så vi inte hade några vapen elelr något olämpligt varken i bilden elelr på oss själva. Senare kom även grupp tre som vi prova på det. Ja, det ät det vi gjorde hela dagen i princip förutom att pausa i något hus emellan gångerna. Eller på kvällen fick vår grupp i uppgift att försöka ta oss in på militärens område, något som visade sig vara ett svårt jobb. Jag och Emma gick först, och ja det var natt och det var kol-svart. Vi skulle agera vilse, och rädda och fråga och snacka med dem om hjälp. Ja, vi kom väl så långt att vi faktist fick mjälk av dem, men ingetning mer, vi fickinte bestrida deras område, elelr någontning att äta, elelr låna deras saker, eller ens hjälp av de att hitta tillbaka, Senare kom även resten utav vår grupp, Timo, Alex och Nils, och haha då gick det bara änu sämre, de gick och hämtade ännu flera militärer, så tillslut så stog de minst 15 st militärer framför oss.  Så de stack igen och försökte hitta en obemannadväg in, jag och Emma stannade kvar, och försökte få de att prata med oss, elelr göra någontning men nej, haha vi satt där nästan en kvart och de rörde inte ens på sig. Så jag och emma fick vandra tillbaka samma långa mörka väg igen. Sen nästa dag var vi mest runtomkring stugan som vi boddi i, då vi skulle försöka få soldater att göra fel, vi skulle få de att t. ex lämna ut namn, lova oss saker, lämna ut dricka och berätta om hur de har det och okm var de bor. Ja, det var inte så svårt, iaf inte när jag och My snacka med några, som var för svaga, och dessutom , på engelska vilket de kunne sämre än oss. :) Senare ställde vi till med krockar och då människor i olika situationer som kämpade för just deras åsikt. Då alla vi andra skulle agera rädda och upprörda och liknande för att skärra soldaterna, vilket vi lyckades riktigt bra med. Nästa dag, vilket också var den sista dagen skulle vi agera cevilia i en liten by, då soldaternas uppgift var att tillfångahålla vår polischef för området. Vilket vi skulle vara emot, och försöka att få ut honom på olika sätt. Nog de roligaste under veckan. Senare på dagen var det bara bussresan hemåt kvar, :)

Senare i veckan, på fredagen var det först skolgång och senare på kvällen, tog jag och frida bussen ut till tågaborg och träffade Klara, Daniela och en annan tjej. Vi skulle hem till en som hette Christoffer, där var visserligen helt dött så vi bestämde oss för att sticka till en annan fest på tågaborg, den var ännusämre där visade sig endast sitta två tjejer och tre killar. Så jag, Frida och Klara satte alla oss på Klaras cykel och var fem minuer senare nere på kullagatan, där Veronica hade sin fest, Vilket visade sig vara en bättre.

Lördagen, började som en tung och väldigt skän dag, senare vid tre åkte jag ner till olympia med Frida för att se HIF-Elfsborg, vilket blev 2-2, senare stack vi hemåtP, vid nio tiden stack jag ut igen och tog cykel emot Frida, var där en stund och senare cyklade vi emot Jocke, för att träffa de folket vi skulle till Alex's fest med. Alex's fest var rätt tråkig från och till, inte mycket kännt folk och gaska tråkig lokal, så vid etttiden gick jag frida och några andra hemåt.

Gick upp redan vid tio- tiden och var på väla vid ett. Där jag hittade två par jeans, och även en tjöja. :) riktigt fint! Så efter det stack vi hemåt och jag började på min franska tills imorgon, och senare kom sara hit och vi planarade vår reda till Spanien i sommar, vilken kommer bli härlig, sol och bad, shopping och brunheeet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0